Práce se stínem podle Teal Scott aneb Nesnáším chlapy

14. 07. 2013 12:43:47
Teal Scott je sexy krasavice, vypadá jako modelka a pronáší hluboká moudra, za která by se nemusel stydět ani starý, ošklivý, vousatý guru. Proto ji také mnozí lepší (rozuměj duchovní) lidé nemají rádi a podezřívají ji, že je automat nebo vtělený zlý mimozemšťan.
Spirituální katalyzátorka Teal Scott
www.thespiritualcatalyst.com
Spirituální katalyzátorka Teal Scott www.thespiritualcatalyst.com

Pro mě je to ale nová hvězda na poli spirituálna. Její inteligentní, strukturovaná sdělení dávají smysl. A to nejen abstraktní. Velmi často předává konkrétní doporučení, jak žít nebo jak se cítit líp. A jsou to doporučení vhodná i pro obyčejné smrtelníky, jak jsem si sama na sobě ověřila:-)

Před pár dny jsem tu četla pěkný blog Evy Hrindové, jak muži neumějí lovit a jak nám nejde randění a vůbec komunikace, a hned se mi oživily staré rány. Vzpomněla jsem si totiž na několik poměrně nedávných schůzek, co se mi taky nevyvedly. Doteď jsem vlastně zklamaná, naštvaná a uražená. Tak jsem si řekla, že se s tím vypořádám nějak konstruktivně a důstojně. Použila jsem k tomu video Teal Scott nazvané Práce se stínem a vybrala si z něj druhé cvičení - Hledání potlačovaného JÁ.

Teal říká, že když nemůžeme vystát určitý typ lidí nebo nějakou jejich vlastnost, že v nás oživují něco schovaného, co nechceme na sobě vidět, ale je to naší součástí. Ti lidi nám ukazují naše potlačené JÁ. Je zdravé v sobě nic nepotlačovat a uvést vše do harmonie. To uděláme tak, že své potlačované JÁ nejdřív poznáme. Můj problém: nesnáším typické chlapy 40+, o jakých píše Eva Hrindová, takové ty lehce samolibé balvany, co by rádi sex, ale nechtějí investovat pozornost, ani emoce a taky jsou trochu srabi, takže to přímo neřeknou.

Tento svůj problém jsem rozepsala do 6 sloupců, jak radí Teal. V prvním sloupci jsem vypočetla, co na takových chlapech nesnáším a odsuzuju. Bylo tam třeba: zájem o mě jen předstírá; dělá ze sebe, co není, dělá se lepším; dotírá na mě, osahává mě, ale vůbec mě u toho nevnímá; je hloupý, nesnese jiný názor, natož kritiku; je vyhýbavý, neosobní, uzavřený, mluví ve frázích; ani nevidí, jak je falešný a nepoctivý, přijde mu to OK. Ve druhém sloupci jsem se do takových týpků vciťovala a psala, jak by on soudil mě. Třeba by řekl: je namyšlená, že je něco víc; cpe mi svá moudra, o která nestojím; protivná; kritizuje mě, neváží si mě; neví vlastně, co ode mě chce; zdržuje mě; nudí mě; z toho nadělá, že jsem si na ni sáhnul....; všetečná, strká nos do mého soukromí; je příliš náročná a to je nepohodlné. Ve třetím sloupci jsem dovedla do extrému první sloupec a psala nejhorší možné varianty. Bylo to: lhář, podvodník, manipulant; pohodlný sobec, chce jen brát; jsem jen jeho masturbační pomůcka zadarmo; sebestředný, nevzdělaný dement, tupec; vůbec nikdo a nic ho nezajímá; žije ve lži, odpojen od sebe i od ostatních; neschopný vztahu a života, prostě ubožák – k čemu je vůbec na světě?! Čtvrtý sloupec zesiluje to, co bylo ve druhém – čím já vadím takovým chlapům nejvíc. Asi tímto: jsem namyšlená intelektuální slepice; asi budu frigidní a mít sexuální předsudky, když jsem mu nedala; určitě lakomá, žádné benefity ze mě nevzešly; jsem otravná, moje společnost je nesnesitelná; protivná fúrie; agresivní Xantipa, co sráží a ponižuje muže; ničím mužnost, mohla bych ho vykastrovat a zničit. V pátém sloupci jsem si naordinovala homeopatickou dávku vlastností z prvního sloupce a uvažovala, jak by mi mohly zlepšit život. Možná když bych se trochu přetvařovala a užívala fráze, dokázala bych se zavřít a komunikačně odpálkovat dotěry, a tím se víc chránit. Nezdržovala bych se s ničím a nikým, kdo mě nezajímá a nehodí se ke mně, tím bych se mohla mnohem účinněji zaměřit na své cíle a záměry v životě. Kdybych si víc brala, co chci, víc bych od druhých dostala. Kritiku bych si vůbec nepřipouštěla a dala jen na sebe. Klidně bych trochu předstírala, co nejsem, a nelámala si hlavu s tím, že nejsem chytrá a poctivá, kdo je dokonalý? – neřeším. Byla bych spokojená sama se sebou i se všemi svými kazy. Já se zlepšovat nepotřebuju, já jsem už dokonalá... Pak jsem si prošla pátý sloupec a to, s čím nejvíc rezonuju, jsem psala do šestého. Tím jsem odhalila svoje potlačené JÁ. Bylo tam: naprosto spokojená sama se sebou teď hned (sebepřijetí); účinně se zaměřuji na své cíle (zaostřit záměr); dělám všechno tou nejjednodušší cestou (zjednodušit).

Nakonec jsem pod tabulku napsala: 1. Jak denně potlačuji své potlačené JÁ? a 2. Jak bych mohla denně rozvíjet své potlačené JÁ? 1. Je to klasika: nepřijímám své nedokonalosti; beru moc vážně mínění druhých a kritiku; nechám se snadno rozptýlit tím, že se starám o druhé, a únikovými závislostmi (třeba internet:-); stále řeším a zpochybňuju své cíle a záměry; perfekcionistka; zbytečně váhavá a zdrženlivá v jednání. 2. Dalo by se s tím dělat třeba: denně alespoň jedou udělat rituál přijetí; denně si udělat konkrétní radost (lak na nehty, jít bruslit...); denně najít 3 věci, za které dám sama sobě respekt (třeba za práci, co jsem udělala); každý den udělat aspoň jeden krok pro svůj záměr (třeba napsat blog:-); každý den udělat něco spontánně, bez přípravy a neřešit – opakovaně improvizovat a pak to třeba další dny měnit, a tím být v pohybu.

Připadá mi to dost dobrý. Nevěřila bych, že z tak obludné negace vyjde tolik rozumných a dobrých doporučení a že z toho pro sebe tolik vytěžím! Vlastně už mě ti chlapi ani tolik neserou....

P.S.: Pro lovení žen muži (případně dnes i naopak) z toho vyplývá: Nikdy nevíš, co dostaneš, může to být něco jiného, než jsi chtěl(a), a i tak to může být cenné. A taky si myslím, že seznamování nám nejde proto, že muži a ženy spolu skoro neumějí přátelsky, upřímně a otevřeně mluvit bez sledování nějakých postranních úmyslů a hraní rolí. A čekají moc od druhého a málo od sebe...

Autor: Hana Borovská | neděle 14.7.2013 12:43 | karma článku: 21.71 | přečteno: 2984x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Ostatní

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 14 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 9.23 | Přečteno: 162 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 14.40 | Přečteno: 305 | Diskuse

Olča Vodová

zdánlivě zadarmo

(svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...,svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...)

27.3.2024 v 21:18 | Karma článku: 4.44 | Přečteno: 93 | Diskuse

Karel Trčálek

Jak se pracovníci ve školství pomstili uličnímu výboru iFčil oslavujícímu Karlův úspěch

No, mám-li být upřímný, pomsta to byla hodně sladká. Však se taky hned ze všech stran slétly vosy a začaly si dávat do trumpety tak, že se div v té slaďounké šťávičce neutopily....

27.3.2024 v 10:51 | Karma článku: 30.69 | Přečteno: 549 | Diskuse
Počet článků 28 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 4538

Vášnivá hledačka pravdy a chyb:-) Vlídná školitelka.

www.skolitelka.eu
www.ceske-korektury.cz

Recenze a vlogy mám taky na svém Youtube kanálu: https://www.youtube.com/channel/UCkDUcOigUNtbBAe9bko4L3Q

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...