Recenze na Neurorestart online

1. 10. 2013 8:47:58
Do čištění vlastního mozku formou online kurzu se mi moc nechtělo, protože jsem tomu po shlédnutí debilních reklam nevěřila. Taky jsem alergická na to, když se slovník a výrazové prostředky vědy používají pro marketing.

Jiří vokáč Čmolík provádí akci

Brzy jsem se však uklidnila, neboť online trénink Neurorestart nemá s vědou společného vůbec nic. Ta funguje jen jako vějička, na kterou se v českém ateistickém a prakticky zaměřeném prostředí  dají lapit masy lidí. Měla jsem k dispozici něco přes týden do NR live, když se mi podařilo získat do tréninku přístup, a tak jsem se zanořila do procesu. Byla by škoda toho nevyužít:-) Mělo to od začátku pěkný švuňk,  musela jsem jet 3-4x rychleji než ostatní 21denní kurzisté. Ale co už, osobní růst je ve vodnářské éře  práce na plný úvazek...

 

Co to je Neurorestart online?

Zevnitř je kurz o něco spirituálnější a méně lesklý, uřvaný a „vědecký", než jak se zvenku prezentuje. Má strukturu online cvičebnice osobního růstu, která vás denně úkoluje a nutí k činům. Každý den má svoje téma z oblastí prosperity (zdraví a peníze), vztahů, spirituality (včetně práce) nebo času pro sebe. A každému tématu jsem věnovala šest aktivit: shlédla video, vykonala akci, odpověděla na otázky, zaznamenala tři věci, za které jsem vděčná, a tři náhody, které se během dne staly, před usnutím jsem poslouchala 20minutový autogenní trénink a během dne sjížděla ještě další, „rezonanční" nahrávku. Je to celkem dobrá sestava denních aktivit, která mě svou intenzitou spolehlivě rozhýbala. Vše se odehrává v přijatelném čase – 21 dnů odpovídá minimální době, během níž jsme schopni začlenit do svého života nový návyk.

Nemůžu si pomoct, ale silně mi to připomíná Kouzlo od Rhondy Byrne, kde je „transformační proces" naplánován do 28 dnů a najdeme v něm hodně podobných prvků: vděčností nebo „požehnání", jak tomu autorka říká, sepisujeme každý den 10, sledování a interpretaci náhod je tam věnován jeden den, žehná se jídlu, vědomě se dýchá, prociťuje srdcem, čistíme tam vztahy, oceňujeme sami sebe, provádíme finanční magii s kouzelným šekem, vizualizujeme svá přání.... Neurorestart navíc ještě nabízí možnost sdílet proces s komunitou online a dát mu větší drajv tím, že pojedu na stejné vlně se spoustou lidí.

Novinkou u Kouzla i u Neurorestartu je v našem prostředí to, že jde o praktické cvičebnice, vyžadující naše opakované činy v určitém sledu. V tom spočívá jejich největší hodnota a transformační potenciál. Při sledování jednotlivých videí jsem si mnohokrát říkala: to vůbec není blbý! A nahlédla jsem Jiřího Vokáče Čmolíka v mnohem příznivějším světle, než jak působí třeba na youtubu. Je výborným a charismatickým prezentátorem se stopami hereckého nadání. Mix myšlenek a cvičení ze zlatého new age fondu zprostředkoval jistě a dobře. Jeho projev byl v tomhle kurzu taky trochu tlumenější a osobnější. Mimo jiné předvídal, že se nám během Neurorestartu budou dít podivuhodné věci.

Můj osobní Neurorestart

A měl pravdu. I já jsem zažila pár aha-momentů. Nejvíc si vybavuju nápravné experimenty pro vylepšení vlastního postoje k penězům. Doporučuje se, abychom se o ně zajímali a milovali je  jako drahou bytost. Vnímání tradičních výroků o penězích z téhle nové, vztahové pozice mi přineslo zajímavý vhled. Věty jako Nikdy nebudu milovaná, jsem normální, slušná holka. nebo Končí čas her a zábavy, nyní musíš někomu vyznat lásku a ucházet se o něho, což je opruz. zní opravdu hrozně. Být penězma, tak od sebe zdrhám. Přitom tytéž věty v původním znění: Normální, slušný člověk nikdy nemůže přijít k velkému bohatství. Končí čas her a malin nezralých, teď už je třeba pracovat. přijímáme za pravdu, nebo dokonce za moudro.

Povzbudivé a vzrušující bylo zvyšování vlastní hodnoty požádáním o vyšší odměnu za práci, pobavila jsem se tvorbou Vision Boardu – nástěnky s vyobrazením vlastních přání. Avšak nejpříjemnějším zážitkem se stal den věnovaný meditaci. Poprvé jsem na sobě vyzkoušela známou techniku Hooponopono, která mě předtím vůbec nelákala. Stokrát za sebou jsem v zákleku při světle olejových lamp zopakovala Omlouvám se. Prosím, odpusť mi. Miluju Tě. Děkuji Ti. Už instrukce, že to říkám sama sobě a že jde o čistící techniku, pro mě byla objevem. Do té doby jsem to znala jen jako útočný šíp na druhého, jako natřásání se v různých ezospolcích, kdo je víc duchovní. Pocítila jsem, že je to překvapivě mocné, že to skutečně hřeje u srdce a dojímá. Nejsladší je Děkuji Ti. Dostala jsem tak potvrzení myšlenky z Kouzla, že vděčnost je nejsilnější antiseptikum, a to ze strany, odkud jsem to vůbec nečekala. Navazující meditační cvičení s květinou, v mém případě s fotkou milované osoby, a vysíláním a přijímáním lásky, účinek ještě zesílilo. Vyrobila jsem si sama čerstvou zamilovanost a strávila hezký večer se sebou i s aha-momentem: Jééé, ono to jde takhle vyvolávat, děkuji!:-)

Během tréninku se mi přihodily dvě nejnápadnější synchronicity mého života. Obě na mě zapůsobily až strašidelně. Ještě před začátkem kurzu jsem projížděla členskou sekci a namátkou pouštěla různá videa. Měla jsem bloklá záda a posledním práškům docházela účinnost, takže jsem se smiřovala s myšlenkou, že možná od toho compu už nevstanu. Pustila jsem část o léčení pomocí TFT, protože jsem chtěla vědět, co to je, a simultánně dělala, co Čmolík ukazoval, s myšlenkou na svá záda. Skončila jsem, plynulým pohybem se zvedla ze židle, zjistila, že prášky už dvě hodiny nemají fungovat, a šíleně se vyděsila. Bála jsem se, že jsem se zbláznila. Když jsem se trochu  vzpamatovala, pustila jsem se do tréninku NR s postojem: No tak schválně! Za pár dnů jsem došla k pokusu s rýží. Vařenou rýži jsem dala do dvou nádobek, jednu jsem popsala Láska a říkala jí láskyplná slovíčka a chvály, druhá dostala nálepku Blbe! a byla jsem na ni fakt ošklivá. Měla jsem sledovat, jak se ta zanedbávaná rýže kazí a ta hýčkaná odolává. Nádobky stály v kuchyni na ledničce. Další den jsem vařila, když vtom mi za zády s obrovským třeskem spadla rýže s nápisem Blbe! Vyděsila jsem se o něco míň než poprvé, neboť jsem pochopila, že nejsem blázen, ale že jsem dostala učebnicový vzkaz přesně odhadnuté intenzity, abych to ještě unesla. Vzala jsem tedy spadlou rýži a takto k ní promluvila: „Děkuji ti, milá rýže, že ses propůjčila k tomuto experimentu. Ano, už věřím, že duchovní zákony fungují, stejně jako fungují fyzikální zákony, a další pokusy budu odteď dělat už jen se svým životem. Nejsi blbá, jsi moc hodná a šikovná rýže, zvládla jsi svou úlohu dokonale a já ti přeju jen to nejlepší a žehnám ti." A vysypala jsem ji do koše...

Pro koho to je?

Neurorestart online je hlavně pro lidi, kteří potřebují posílit sebepřijetí a sebevědomí. Tenhle motiv najdeme téměř v každém dni. Jen namátkou: objevuje se  v tématech Jsem královna, Dávám ráda (nejprve sobě), Moje hodnota, Mám se ráda, Prostředí (zruším nepodporující vztahy), Scénářová slova (mluvím o sobě hezky). Nejméně třikrát se v otázkách objevila výzva, ať na sobě najdu, čeho si cením (Sebekoučování, Ohnivý dopis) nebo v čem jsem nejlepší (Moje hodnota). Jako je Kouzlo učebnicí vděčnosti, je Neurorestart online učebnicí sebelásky. To je pochopitelně o několik stupňů nižší level, ale v českém prostředí geniálně zacíleno. Na mírně alternativní a mírně, středně až velmi nešťastné ženy všeho věku. Čmolík je pro ně dokonalým lektorem a já mu to s trochou přemáhání přeju;-)

Co mi na tom vadí?

Přijímání Neurorestartu u mě začíná drhnout, když se zaměřím na marketingovou stránku věci. Tam se najednou dělá trochu hmlisto a mám podezření, že záměrně. Nejprve se lidi nalákají na vědecké a a technologicky převratné postupy, avšak nic takového se v kurzu nepoužívá. Ledaže by to platilo o osobních rezonančních nahrávkách, které pro trénink nejsou nutné, nicméně jsme vybízeni, abychom si je pro zvýšení transformativního účinku koupili. Nahrávka trvá 1,5 minuty a stojí skoro 4.000 Kč. http://www.neurorestart.com/cenik/. Používala jsem volně dostupnou univerzální nahrávku Štěstí. Bylo na ní decentní, seminářově šamanské bubnování. Hi-tech nikde. Nemohu odolat, abych na tomto místě neocitovala Čmolíkova zhrzeného konkurenta Libora Činku: „Pan Čmolík mne požádal o referenci na nahrávky. Když jsem mu řekl, že po opakovaném poslechu nepozoruji efekt, ale že je možná problém v délce, protože pro mozek jsou ty 2 minutové nahrávky krátké, nicméně bubnování vytváří přes sluchátka hezký efekt, tak mne jeho odpověď mírně řečeno posadila. Prý tam není nic slyšitelného, jde o zvukovou homeopatii a bubny tam jsou, aby tam pro lidí bylo něco slyšet. Prý tomu také nevěřil, ale po několika měsících mu manželka řekla, ale ne Jiří, ty jsi se změnil, ty jsi se transformoval. (...) Připomíná to situaci slavných nahrávek od Eldona Taylora, které obsahovaly k neslyšitelné stimulaci sešit, v kterém si uživatelé měli každodenně číst, co že jim tam nahrávky programují. Přestože bylo opakovaně prokázáno, že subliminální nahrávky nefungují, tak ještě padesát let po odhalení podvodu jsou stále prodávány." (Je to diskusní příspěvek na Činkových stránkách z  21.8.2013 | 15:27).

zdroj http://www.innerwinner.cz/neuro-restart-penize-s-jirim-vokacem-cmolikem/

 

Mám silný dojem, že podobně by se dal symbolicky popsat i celý bysnys kolem Neurorestartu. Možná je 21denní online kurz, nabízející to, co většina hledajících stejně už zná odjinud, myšlen jako bubnování, aby tam pro lidi něco hmatatelného vůbec bylo. A z tohoto tréninku pučí obrovitánská chimérovitá bublina nahrávek, mající generovat hlavní zdroj příjmů (sada pěti nahrávek za 15.900 Kč a osobní transformace klidně i ve spánku zaručena:-) Zastřešuje to značka Neurorestart a společná lživá reklama. Slibuje třeba posun o 61% v oblasti peněz za 21 dní. Kdyby to s těmi nahrávkami nevyšlo, 5.000 od každého kurzisty je taky dobrých. Za nehoráznou cenu se prodává něco, co má sice reálnou hodnotu, ale mnohem nižší a navíc je to volně přístupné z mnoha dalších zdrojů. Přiměřené v našich podmínkách je třeba dát něco přes 300 Kč za knihu Kouzlo od R. Byrne. Za 5.000 Kč by klienti měli k online kurzu dostat i osobní péči kouče formou několika sezení nebo kombinaci jednoho koučovacího sezení a luxusní občerstvení a další péči (křesla, lehátka, deky, masáže, sauny, ochutnávku více cvičení, meditací a rozvojových technik) na proběhlém Neurorestartu live. Na tomto úspěšném bysnysu, který šel podle mých měřítek hodně přes čáru, je vidět, co funguje nejlépe: zacílení na široké masy frustrovaných, kteří chtějí naději, a směs, která obsahuje malé hodnotné jadérko a obří neskutečnou bublinu. Jinými slovy: Nejúčinnější není čistá lež, ale směska polopravd.

Moje osobní resumé zní: 1. Neurorestart mně prospěl. 2. Není to poctivá nabídka.

 

 

Jiný článek (nezobrazuje se v seznamu článků, protože když něco kladně recenzuju, je to prý reklama): borovska.blog.idnes.cz/c/494448/recenze-na-studio-mishayoga-michaely-klimove.html

Autor: Hana Borovská | úterý 1.10.2013 8:47 | karma článku: 26.51 | přečteno: 9845x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Ostatní

Ladislav Jakl

Dělají z nás ženy! Nebo jen hlupáky?

Jsme všichni obětmi tajemného spikleneckého experimentu, kdy pomocí přísad do potravin globální vládci nadělají z chlapů zženštilé hermafrodity, neschopné plodit děti?

28.3.2024 v 18:55 | Karma článku: 12.62 | Přečteno: 136 | Diskuse

Milan Šupa

Čerpejme sílu ke vzestupu z prožití reality Ducha

Myslím, tedy jsem! Tato slova jsou lež! Jsou omylem! Kdo je akceptuje, sází na falešnou kartu a promrhává svůj život. Ztotožňování vlastní jsoucnosti s rozumem a myslí je tou největší tragédií, která nás může postihnout.

28.3.2024 v 16:13 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 24 | Diskuse

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 23 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 15.11 | Přečteno: 281 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 19.53 | Přečteno: 487 | Diskuse
Počet článků 28 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 4538

Vášnivá hledačka pravdy a chyb:-) Vlídná školitelka.

www.skolitelka.eu
www.ceske-korektury.cz

Recenze a vlogy mám taky na svém Youtube kanálu: https://www.youtube.com/channel/UCkDUcOigUNtbBAe9bko4L3Q

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...